پوست صورت و حفظ سلامت آن

پوست صورت؛ چگونه سلامت پوست صورت را حفظ کنیم؟

پوست قسمت بسیار مهمی از بدن است که ارگان های داخلی بدن را از ناهنجاری و آسیب عناصر خارجی محفوظ نگاه می دارد.
پوست صورت شما پیوسته در معرض عوامل گوناگون مانند گرما، رطوبت، آلودگی، خشکی و…قرار دارد که چگونگی قرار گرفتن در معرض این عوامل بر سلامتی تان تاثیر گذار است.متا سفانه برخی افراد احتیاط های افراطی جهت مراقبت از پوستشان و اطمینان از نرم و صاف بودن آن اتخاذ می کنند در حالیکه بهترین راههای محافظت از پوست را نمی د انند.
برای آنکه  پوستی سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در زیر آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت  شما کمک خواهد کرد.
 

پوست صورت

   پوست صورت

نگران کرم ضدآفتاب دور چشم نباشید

پوست زیر چشم نازک و حساس است و وقتی در معرض تخریب نور خورشید هستید، کرم ضدآفتاب می‌تواند موجب سوزش چشم شود، بهتر است که شما یک عینک آفتابی بزرگ بگیرید.
از نوع پوست خود آگاه باشید.
اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست صورت شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.
مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید
قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.
سیگار نکشید.
سیگار باعث آسیب پوست صورت می شود و می تواند پوست صورت شما را ۱۰ سال یا بیشتر، پیرتر کند. رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست صورت را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.
فقط دو بار در روزصورتتان را بشویید.
به گفته امی گرابر Emmy Graber، متخصص بیماری‌های پوستی و استادیار بخش پوست در دانشگاه پزشکی بوستون، اکثر خانم‌ها روزانه ۴ یا ۵ بار صورت خود را می‌شویند، اما مطالعات نشان می‌دهد دو بار در روز مطلوب است. شستشوی بیشتر سبب می‌شود پوست صورت شما چربی طبیعی خود را از دست بدهد.
مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر کنید.
مصرف به اندازه میوه و سبزیجات برای سلامت بدن ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که میوه و سبزیجات رنگی یعنی با رنگدانه زیادی می‌خورند سلامت و جذابیت بیشتری دارند دکتر الیسا زید  متخصص تغذیه می‌گوید: “میوه و سبزیجاتی که حاوی کاروتینوئید(نوعی ویتامین) هستند(مثلا هویج، فلفل قرمز، کدو)، توناژ زرد، قرمز و نارنجی پوست را افزایش می‌دهند.

برای مشاهده مقالات بیشتر>>> اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید