پوست زیبا و نکات آن

چگونه پوست را تمیز کنیم؟

شستشوی پوست صورت یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های نگهداری و مراقبت از پوست و از اصول اولیه بهداشتی است که در عین سادگی اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آسیب‌زننده باشد و سبب بروز عوارضی از قبیل خشکی ، حساسیت‌ یا چرب ماندن پوست شود. هنگام شستشوی صورت با مواد شوینده دستی یا استفاده از محصولاتی نظیر برس‌های دستی یا برقی شستشوی صورت باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به طور اجمالی به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

 

از چه شوینده ای برای پوست صورت استفاده کنیم؟

اولین نکته‌ای که هنگام شستشوی صورت باید به آن دقت داشت انتخاب شوینده مناسب است. یک شوینده مناسب و متناسب با نوع پوست بدون آنکه به چربی طبیعی آن آسیب برساند آلودگی و آرایش باقی مانده را از روی آن برمی‌دارد. در کل شوینده خوب نباید آن قدر ضعیف باشد که مجبور شوید برای پاک کردن آلودگی، صورتتان را چند بار بشویید. در عین حال نباید آنقدر نیز قوی باشد که پوست شما را خشک و شکننده کند.

 

تاثیر شرایط محیطی 

میزان شستشوی صورت ارتباط زیادی با نوع صورت، نحوه آرایش، میزان رفت و آمد خارج از منزل، آلودگی‌های محیط کاری و در کل شرایط محیطی دارد. اگر صورت شما چرب است یا به طور مرتب از وسایل آرایش استفاده می‌کنید، شستن صورت یک یا دو بار در روز لازم است و می‌توانید از برس شستشوی مناسب هم هر از گاهی استفاده کنید اما اگر از منزل بیرون نمی‌روید و آرایش ندارید حتی شستشو با مواد شوینده هم لازم نیست و احتیاجی به برس هم ندارید. آب خالی کفایت می‌کند.

 

نقش دمای آب بر زیبایی پوست

در شستشوی صورت نکته مهم بعدی دمای آب است. دمای آب مورد استفاده نباید خیلی گرم یا سرد باشد. باور اشتباهی وجود دارد این است که آب گرم منافذ را بازتر و آب سرد بسته‌تر می‌کند اما واقعیت این است که آب نباید سختی بالایی داشته باشد و دمای آن در حدی باشد که چربی اضافی روی صورت را بردارد. قاعدتا بهترین آب، آب ولرم است که در شستشوی صورت با برس هم باید به این نکته توجه داشت.

 

آبکشی صحیح 

نکته مهم دیگر آبکشی صورت بعد از شستشو با مواد شوینده است که کم و بیش مورد غفلت قرار می‌گیرد پاک نشدن کامل مواد شوینده از روی صورت است. گاهی در خط رویش مو یا خط ریش مقداری از مواد شوینده باقی می‌ماند که می‌تواند ایجاد حساسیت کند. پس در هنگام شستشو حتما از پاک شدن کامل مواد شوینده از روی صورت خود اطمینان پیدا کنید.  
 

آبکشی صحیح پوست

 

حوله نرم مناسب

پس از اتمام شستشو در هنگام خشک کردن صورت خود حتما از حوله‌های نرم استفاده کنید. پوست پس از شستشو حساس‌تر از شرایط عادی است و حوله زبر می‌توانند به آن آسیب‌ برساند.

 

آیا مرطوب کننده ها برای پوست مفید هستند؟

اگر پوست خشک و حساسی دارید، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده بعد شستن آن را فراموش نکنید. استفاده از این محصولات بعد از شستشوی صورت برای محافظت از آن بسیار حائز اهمیت است.

 

برس مناسب برای شستشوی پوست

اگر برای شستشوی صورت قصد دارید از برس استفاده کنید، حتما سازگاری آن را با پوست خود در نظر بگیرید. برس‌های شستشوی صورت به شرط اینکه در حد متعادل در هفته مصرف شوند و بیش از حد هم زبر نباشند می‌توانند مفید و موثر واقع شوند اما اگر برس زبر باشد یا به طور مرتب مصرف شود به طوری که سبب خشکی و قرمزی صورت شود می‌تواند آسیب زننده باشد.

نکته آخر اینکه فراموش نکنید برای بهداشت پوست، خریداری و استفاده از محصولات گران‌قیمت به معنای برگزیدن محصول بهتر نیست. همواره سعی کنید اولویت شما در انتخاب هر محصول بهداشتی و آرایشی، استاندارد و سازگاری آن با پوست شما باشد. پس بدون در نظر گرفتن قیمت، یک محصول متناسب با پوست خود را تهیه کنید.

داروخانه آنلاین

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید