پوست و لوسیون مناسب آن

چگونگی  انتخاب لوسیون پوست بدن، کرم بدن و کره بدن

مرطوب کردن و آبرسانی پوست بسیار نکته مهمی میباشد ، اما انتخاب کردن یک مرطوب کننده مناسب از بین این همه محصول مراقبت از پوست واقعا کار مشکلی می باشد. کرم  ، لوسیون و کره بدن  Body Butter  محصولاتی میباشند که برای مراقبت از پوست بدن وجود دارند. این محصولات همه برای نرم کردن و  مرطوب کردن پوست و همچنین نگه داشتن رطوبت طبیعی پوست و مراقبت از پوست در برابر خشکی و سرما و گرمای شدید ساخته شده اند و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهند.

کدام لوسیون برای پوست مناسب می باشد؟

تفاوت لوسیون بدن، کرم بدن و کره بدن

لغت “butter” به کره ها یا روغن های جامد گفته می شود، کره بدن از ترکیب روغن گیاهی پایه و روغن های جامد یا کره های گیاهی (مانند کره کاکائو و …) ساخته می شوند. در ساختار کره بدن آب وجود ندارد و این به این دلیل است که نسبت به لوسیون ها و کرم های دیگر بافت غلیظ تری دارند و زمان بیشتری می برد تا جذب پوست شود. 

 ممکن است، بر اساس نوع روغن کره بدن و همچنین نوع پوست مصرف کننده، یک لایه کمی روغنی، از چند دقیقه تا چند ساعت روی پوست باقی ببماند. تمام کرم ها و لوسیون های بدن ترکیباتی شامل : روغن ها، آب و غلیظ کننده  ها یا انواع امولسیون کننده ها داشته باشند. این محصولات ممکن است حاوی مقداری روغن های جامد هم باشند. لوسیون ها و کرم ها، نسبت به کره بدن بافت نازک تر و سبک تر  دارند و راحت تر جذب پوست می شوند. لوسیون ها از کرم ها  سبک تر و رقیق تر هستند، چون نسبت به کرم ها از درصد بیشتری از آب برخوردار هستند. 
 

لوسیون پوست

 کدام برای پوست ما مناسب تر است؟

اینکه کدام یک از این محصولات پوست برای بدن بهتر می باشند دقیقا به نوع پوست شما  و خواسته شما مربوط می شود مثلا بعضی افراد مایل هستند  چربی روی پوستشان باقی بماند، پس بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که چربی بیشتری دارد. اما در کل، اگر پوستتان خشک است از ان جا که لوسیون ها و کرم ها حاوی آب بیشتری هستند، می توانند گزینه ی مناسبی برای پوست شما باشند. لوسیون ها به علت چربی پایین، برای پوست های چرب مناسب تر می باشند، در حالی که کرم ها برای پوست های خشک مناسب ترند،  از آنجا که کره بدن، بالم و روغن بدن بافت سنگین و غلیظی دارند و زمان بیشتری روی پوست باقی می مانند، برای پوست های خشک استفاده میشوند. کره بدن Body Butterr روی نواحی بسیار خشک بدن مانند لب، آرنج ها، زانو ها و پاهاکاربرد دارند.  

 

برای مطالعه مقالات بیشتر>>>>>> اینجا را کلیک کنید.

منبع:

شیدر استور 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید